Yrityksen arvojen ja toiminnan mukaista viestintää

Antti Lehto löytää Logistikas Oy:n arjesta ja ihmisistä paljon kertomisen arvoisia tarinoita.
Raumalaisen Lääkärikeskus Minervan aulassa käy kova kuhina. Nyt ei ole kyse pelkästään suositun lääkärikeskuksen asiakkaiden muodostamasta ruuhkasta, vaan joukossa on myös valaistuskalustoa, kameralaukkuja ja suurehko sähkömoottori. Ollaan kuvaamassa Logistikas Oy:n mainoskuvaa.
– Viehätyin tästä leikkaussalimetaforasta heti ensi tapaamisellamme Logistikas Oy:n avainhenkilöiden kanssa. Se avaa toimintaa aivan uudella ja erilaisella näkökulmalla, kertoo Viestintäosakeyhtiö Bonden johtaja Antti Lehto.
– Logistikas on asiakkailleen yhtä tärkeä ja luotettu toimija kuin leikkaussalin henkilökunta on sille, joka leikkauspöydällä makaa. Toisaalta Logistikas avustaa operaatiossa, eli vaikkapa kokoonpanolinjalla asentajaa aivan kuten leikkaussalihenkilökunta avustaa leikkaavaa kirurgia. Tämä ajatus ja toimintamalli on yrityksen sisällä niin kirkas, että halusimme rakentaa siitä viestinnän ja mainonnan konseptin. Tästä syystä halusimme myös Sakari Oravan tähän lehteen kertomaan työstään.
Aloitetaan kysymällä miksi
– Viestinnän ja mainonnan tulisi lähteä aina yrityksen arvoista ja arjen todellisuudesta. Silloin taas on tärkeää, että yrityksen omistajilla, toimivalla johdolla ja työntekijöillä on kirkkaana mielessä, miksi yritys on olemassa ja mikä on sen tarkoitus, Lehto kuvailee.
– Logistikas Oy:n kanssa on palkitsevaa tehdä yhteistyötä juuri siitä syystä, että sen toiminnan taustalla olevat arvot näkyvät ja vaikuttavat niin vahvasti jokapäiväisessä toiminnassa. Myös asiakkaiden ja muiden sidosryhmien tulee kuulla tämä viesti vielä vahvemmin, ja siinä me yritämme auttaa.
